Det er deilig å være norsk i Danmark!

Innimellom masse jobbing, tok jeg meg tid til en litt oval helg, og reiste til Danmark med mine søte små. Der finnes jo alt et barn kan begjære, og de trengte å få litt tid med mamman sin som bare har jobbet døgnet rundt i sommer.

Alle kan jo ikke smile samtidig... ;)

Luna fikk reise på ferie hos ei venninne av meg, så passet hennes med rabiesvaksiner og blodprøveresultater som har kostet en formue og mentalt stress for oss begge, kun grunnet Danmarksplaner i sommer, ble liggende hjemme. (Vel investerte penger og energi, kjenner jeg!) :)

På båten nedover traff vi en kamerat av Gabriel og familien, så ungene storkoste seg, og Gabriel fikk sin første smak på Honny Corn (jippi! Nytt våpen i kampen mot "ferdig å spise.." "gå fra bordet..." "vil ikke ha mat...")

Frøkna på bookingen på color line veiledet/ villedet meg til å kjøpe "kroferie" i Danmark. Det var billigste alternativet, MEN en del av kroene hadde lav standard og var brune puber. Men vi hadde jo ikke tid til å være der så mye, så det var kanskje ikke så farlig. Med en liten isklump i magen, kjørte vi nedover i deilig sommervær. Lenge siden vi hadde sett noe særlig av det- sånn omtrent april vel. (Ikke at "sommerværet" har plaget meg der jeg har kikket ut gjennom vinduene på jobben. Sommeren hadde nok vært tøffere om det hadde vært strålende vær og dårlig samvittighet for ikke å være på stranda med ungene.)

På vei nedover stoppet vi på hytta til Line i Randers. Veldig hyggelig å få komme på besøk hos dem! Lenge siden vi har hatt tid til å prate litt. Ungene var storfonøyde med litt pause i kjøringa og mulighet for å leke og spise litt godteri.

Derfra reiste vi bort på Regnskogen i Randers. Vi kom da bare en time før stengetid, så da kjøpte vi like godt sesongkort, og håpet vi fikk tid å stikke innom på hjemoverveien også.

Fire flaggermus som spiser lunch på første bildet. To stk som deler med en papergøye på de andre.

En flaggermus på klatretur, og på det andre bildet kan man finne vanvittig mange om man kikker godt.

Skilpasser og gigapinnsvin

Regnskogen var delt inn i Afrika, Sør Amerika og Asia. Her var det apekatter, slanger, sommerfugler og dovendyr som sveipa rundt hodene våre og masse ekorn og rotter som løp mellom beina våre. Og ikke minst: digre flaggermus på størrelse med Luna (min jack russel terrier). Og at flaggermus sover hele dagen eller er redd mennesker og holder seg på avstand, er herved avkreftet. De er digre, med vingespenn på et par meter og tar ikke en krone for å sveipe borti deg med vingene eller tisse deg i hodet. Og de formerer seg antagelig omtrent som maur... for det var MANGE!!!

Dovendyr ute på vandring

Med nyinnkjøpte DVD spillere baki til ungene og splitter ny bil (hentet kvelden før) på høyde med fremtidens roboter til meg, gikk kjøreturen nedover som en lek for oss alle. Med lengselsfulle blikk fra ungene, passerte vi Legoland på vei mot Grindsted, spent på hvordan kroen ville møte oss.

Det første som møtte oss når GPS'en fortalte at "Destinasjonen er på høyre side" var en kjempelekeplass med en enorm trampoline i bakken og et sandland med husker og flotte leker. Hotellet var flott. Digert rom med utgang rett ut mot den ene lekeplassen, og lekeområder rundt overalt. Rent og pent og flott!

Etter en deilig frokost dagen etter tok vi livet litt med ro, lekte og koste oss, før vi reiste til Løveparken. Der møtte vi sebraer, sjiraffer, apekatter og mage spennende dyr. Stor løveflokk rett utenfor bilen :) Og avsluttet med "Simba-" og "Dyrepassermenyer" før noen timer på de flotte lekeplassene og geitene på slutten av ruta

En skjønn stor apekatt, en apekattmamma og mange små apekatter :)

e

På kvelden kom en familie med venner, så neste dag ble det Legoland med dem og min søster og familie etterhvert og flere venner av dem. Totalt var vi 16 stk i ulike aldre så vi ble naturlignok litt spredt. Legoland er alltid stas og mine barn får aldri nok. :)

Litt shopping må til, selv i Legoland! :)

Klar for bading! "Kom da, mamma! Ikke ta bilde nå!!!"

Besteforeldre kom innom et døgn på hotellet på vei hjem fra Tyskland, med fullshoppet bil. Og jammen måtte de ikke tilbake over grensa en gang til, etter å ha lasta av alt på våre handlelister, for de hadde ikke fått plass til alt...

Etter dag to i Legoland, var vi et lite besøk hos søster og resten av gjengen på FDM Billund Camping. Før vi vendte nesa hjemover, besøkte vi lekeplassene i Løveparken igjen sammen med alle de andre. Regnskogen i Randers fikk også besøk av oss på vei hjem. Kjempekoselig ferie der alle har kost seg, og jeg til og med har fått jobbet litt. :)

♥ Ingen englespor ♥

♥ Send et nytt englespor ♥

apekattmamma

34, Nedre Eiker

♥ Alenemor til to barn og en valp. Student og skoleleder. Kreativ og distre. Aktiv og kontrollfreak. Stressa og livsnyter. Kakebaker og vektfighter. Alt ettersom hvilken dag du treffer meg på. Men mest av alt lykkelig og positiv med magnet for drama og moro. Lever og ånder fullt ut med hjertet ♥